Technika

  • ABS Uk┼éad zapobiegaj─ůcy blokowaniu k├│┼é podczas hamowania

    Uk┼éad zapobiegaj─ůcy blokowaniu k├│┼é podczas hamowania. Redukuje ryzyko po┼Ťlizgu na mokrych, oblodzonych i lu┼║nych nawierzchniach oraz pozwala utrzyma─ç kontrol─Ö nad pojazdem.

  • ACE Struktura ramowa

    W konstrukcjach Hondy wykorzystana zosta┼éa nowatorska struktura ramowa, zaprojektowana w celu zredukowania intensywnej si┼éy dzia┼éaj─ůcej na osoby znajduj─ůce si─Ö w samochodzie w trakcie zderzenia czo┼éowego. Struktura typu ACE to nowoczesna konstrukcja, kt├│ra rozprasza i poch┼éania energi─Ö zderzenia na wi─Ökszej powierzchni, zwi─Ökszaj─ůc bezpiecze┼ästwo os├│b znajduj─ůcych si─Ö w samochodzie. Ponadto, konstrukcja typu ACE umo┼╝liwia zmniejszenie niewsp├│┼éosiowego ustawienia si─Ö pojazd├│w o r├│┼╝nej wielko┼Ťci. ACE ogranicza si┼éy zderzeniowe dzia┼éaj─ůce na inne pojazdy uczestnicz─ůce w kolizji.

  • AFS Uk┼éad aktywnego o┼Ťwietlenia

    Uk┼éad aktywnego o┼Ťwietlenia AFS reguluje wi─ůzk─Ö ┼Ťwiat┼éa w kierunku poziomym i pionowym stosownie do sytuacji na drodze, a tym samym aktywnie zwi─Öksza bezpiecze┼ästwo. Pomaga to kierowcy unikn─ů─ç niespodziewanych sytuacji, zapewniaj─ůc wcze┼Ťniejsze ostrze┼╝enie przed zbli┼╝aj─ůcymi si─Ö pieszymi lub innymi obiektami.

  • Aktywne zag┼é├│wki

    Przednie fotele mog─ů by─ç wyposa┼╝one w aktywne zag┼é├│wki, pozwalaj─ůce zminimalizowa─ç ryzyko odniesienia ci─Ö┼╝kich obra┼╝e┼ä kr─Ögos┼éupa szyjnego przy najechaniu na nasz samoch├│d od ty┼éu. Przy takim zderzeniu cia┼éo osoby siedz─ůcej w fotelu b─Ödzie wciskane w jego oparcie. Nacisk na oparcie zostanie mechanicznie przeniesiony na mechaniczny uk┼éad d┼║wigniowy, wypychaj─ůcy po┼é─ůczony z nim zag┼é├│wek do przodu. Zmniejsza to odleg┼éo┼Ť─ç pomi─Ödzy g┼éow─ů a zag┼é├│wkiem i ┼éagodzi powstaj─ůce przy uderzeniu obci─ů┼╝enie szyi i kr─Ögos┼éupa. Ryzyko urazu zostaje zminimalizowane.

  • BA System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych

    W przypadku awaryjnego hamowania, system wykrywa gwa┼étowne naci┼Ťni─Öcie peda┼éu hamulca i automatycznie zwi─Öksza si┼é─Ö hamowania, co skraca dystans potrzebny do zatrzymania.

  • DWS System ostrzegania o niskim ci┼Ťnieniu w oponach

    System ostrzegania o niskim ci┼Ťnieniu w oponach (DWS), podczas jazdy monitoruje ci┼Ťnienie w oponach. System ten nie mierzy ci┼Ťnienia bezpo┼Ťrednio oponie, a jedynie wykrywa zmniejszenie si─Ö ci┼Ťnienia poprzez analizowanie pr─Ödko┼Ťci obrotowej ka┼╝dego z k├│┼é. Je┼╝eli zmiana pr─Ödko┼Ťci obrotowej ko┼éa spowodowana zosta┼éa zmniejszeniem si─Ö ci┼Ťnienia w oponie, kierowca zostanie o tym fakcie poinformowany odpowiednim komunikatem.

  • EBD Elektroniczny uk┼éad rozdzia┼éu si┼éy hamowania

    Uk┼éad EBD dzia┼éa w po┼é─ůczeniu z uk┼éadem zapobiegaj─ůcym blokowaniu k├│┼é podczas hamowania ABS. Jego zadaniem jest automatyczne regulowanie si┼éy hamowania przednich i tylnych k├│┼é, co pozwala na stabilizacj─Ö kierunku jazdy samochodu podczas hamowania

  • HID Reflektory ksenonowe

    Reflektory HID zamiast zwyk┼éych ┼╝ar├│wek, wyposa┼╝one s─ů w ┼╝ar├│wki wype┼énione gazem ksenonowym. Iskra elektryczna (┼éuk elektryczny), kt├│ra przechodzi przez gaz, wytwarza jednostajne, bia┼ée ┼Ťwiat┼éo o wy┼╝szej intensywno┼Ťci ni┼╝ w konwencjonalnych reflektorach halogenowych, co zapewnia du┼╝o lepsz─ů widoczno┼Ť─ç.

  • HSS System automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych

    System automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych dokonuje automatycznej zmiany pomi─Ödzy ┼Ťwiat┼éami drogowymi i mijania pojazdu. Dzieje si─Ö tak dzi─Öki wykrywaniu ┼║r├│de┼é ┼Ťwiat┼éa znajduj─ůcych si─Ö przed samochodem za pomoc─ů zainstalowanej w okolicy lusterka kamery C-MOS. System eliminuje konieczno┼Ť─ç u┼╝ywania prze┼é─ůcznika ┼Ťwiate┼é drogowych przez kierowc─Ö.

  • OPDS System wykrywania pozycji pasa┼╝era

    System wykrywania pozycji pasa┼╝era siedz─ůcego na przednim fotelu OPDS zapobiega otwarciu bocznej poduszki powietrznej, je┼Ťli w momencie zderzenia pasa┼╝er znajdzie si─Ö bezpo┼Ťrednio na drodze rozwijania poduszki powietrznej. Zapobiega to dodatkowym obra┼╝eniom, jakie potencjalnie m├│g┼éby odnie┼Ť─ç pasa┼╝er w wyniku otwarcia bocznej poduszki powietrznej. System dodatkowo informuje kierowc─Ö, ┼╝e z powodu niew┼éa┼Ťciwej pozycji pasa┼╝era przedniego fotela, jego boczna poduszka powietrzna pozostaje chwilowo nieaktywna.

  • SRS Uzupe┼éniaj─ůcy system bezpiecze┼ästwa biernego

    Uzupe┼éniaj─ůcy system bezpiecze┼ästwa biernego SRS sk┼éada si─Ö z szeregu element├│w - poduszek powietrznych oraz napinaczy pas├│w bezpiecze┼ästwa.

  • TSA System stabilizacji toru jazdy przyczepy

    System stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA poprzez analiz─Ö sygna┼é├│w z odpowiednich czujnik├│w identyfikuje moment, w kt├│rym holowana przyczepa staje si─Ö niestabilna. Steruj─ůc uk┼éadem hamulcowym pojazdu oraz moc─ů silnika, system TSA przywraca kierowcy kontrol─Ö nad samochodem i przyczep─ů. Uk┼éad znacz─ůco podnosi bezpiecze┼ästwo jazdy z przyczep─ů.

  • Unoszona pokrywa silnika

    W celu zwi─Ökszenia bezpiecze┼ästwa pieszych Honda opracowa┼éa innowacyjny uk┼éad unoszonej pokrywy silnika. W przypadku najechania na pieszego, pokrywa silnika zostaje automatycznie uniesiona na wysoko┼Ť─ç oko┼éo 10 cm. Zabezpiecza to pieszego przed obra┼╝eniami ze strony element├│w umieszczonych w komorze silnika.

  • VSA System kontroli stabilno┼Ťci jazdy

    System VSA zosta┼é zaprojektowany w celu monitorowania ruchu samochodu oraz stabilizacji toru jego jazdy. VSA nieustannie kontroluje pr─Ödko┼Ť─ç pojazdu, po┼éo┼╝enie przepustnicy, indywidualn─ů pr─Ödko┼Ť─ç poszczeg├│lnych k├│┼é, k─ůt skr─Ötu oraz stopie┼ä obrotu pojazdu.

    W zale┼╝no┼Ťci od warunk├│w uk┼éad ten mo┼╝e ograniczy─ç moc silnika i przyhamowa─ç pojedyncze ko┼éo w celu przywr├│cenia zamierzonego toru ruchu. System ten, dzia┼éaj─ůc p┼éynnie i w spos├│b niemal┼╝e niezauwa┼╝alny, znacz─ůco podnosi bezpiecze┼ästwo jazdy.