Honda zapowiada nowy model HR-V Sport z silnikiem 1.5 VTEC TURBO

dodano: 30.11.2018

- Nowa wersja w gamie HR-V, nap─Ödzana 182-konnym silnikiem benzynowym
- Wersja usportowiona wyposa┼╝ona w zaawansowany system ÔÇ×Performance Damper"
- Dodaj─ůcy dynamicznego wygl─ůdu pakiet stylistyczny z czarnymi chromowanymi elementami; 18-calowe felgi aluminiowe
- Zam├│wienia b─Öd─ů przyjmowane od grudnia tego roku

Honda w PolsceHonda ujawni┼éa szczeg├│┼éy dot. nowego HR-V Sport, wyj─ůtkowej wersji w gamie odnowionego rocznika modelowego 2019, wyposa┼╝onej w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO oraz zmodyfikowne pod k─ůtem sportowych osi─ůg├│w podwozie i zawieszenie. HR-V Sport charakteryzuje si─Ö od┼Ťwie┼╝on─ů stylistyk─ů nadwozia oraz wyposa┼╝eniem wn─Ötrza, dost─Öpnym dla modelu z rocznika 2019. W ofercie znajdzie si─Ö szereg opcji umo┼╝liwiaj─ůcych indywidualizacj─Ö wygl─ůdu.

Now─ů Hond─Ö HR-V nap─Ödza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, znany z najnowszej generacji modelu Civic. Czterocylindrowy silnik zapewnia maksymaln─ů moc 182 KM (134 kW), dost─Öpn─ů przy 5500 obr./min. dla wersji z sze┼Ťciobiegow─ů przek┼éadni─ů manualn─ů oraz przy 6 000 obr./min. dla wersji z przek┼éadni─ů bezstopniow─ů CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegow─ů przek┼éadni─ů manualn─ů) jest dost─Öpny w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposa┼╝onych w skrzyni─Ö CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 do 5 500 obr./min.

Honda opracowa┼éa wersj─Ö HR-V Sport z my┼Ťl─ů o nabywcach, kt├│rym zale┼╝y na subkompaktowym SUV-ie dostarczaj─ůcym bardziej sportowych dozna┼ä. Cz─Ö┼Ťci─ů pakietu, kt├│rego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilno┼Ťci nadwozia oraz kontroli zawieszenia i responsywno┼Ťci uk┼éadu kierowniczego, jest specjalny system zawieszenia ÔÇ×Performance DamperÔÇŁ. Uk┼éad amortyzuj─ůcy dzia┼éa w zintegrowany spos├│b dla przednich i tylnych k├│┼é, ograniczaj─ůc wzgl─Ödne ruchy boczne i skr─Ötne zawieszenia. Zmniejsza on podatno┼Ť─ç na przechy┼éy, poprawia stabilno┼Ť─ç podczas nag┼éych zmian pasa ruchu i obni┼╝a drgania na nier├│wnych nawierzchniach.

Model wyr├│┼╝nia uk┼éad kierowniczy, wykorzystuj─ůcy z─Öbatkow─ů przek┼éadni─Ö kierownicz─ů ze zmiennym prze┼éo┼╝eniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, kt├│ry wspomaga kierowc─Ö w szybkim pokonywaniu zakr─Öt├│w.

Honda w PolsceZmiany stylistyczne nadwozia, dodaj─ůce autu elegancji, obejmuj─ů min. prz├│d pojazdu w stylu ÔÇ×Solid Wing Face", z chromowanym, czarnym panelem o wysokim po┼éysku, kt├│ry zast─Öpuje wyko┼äczony przydymionym chromem panel standardowego HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna czarna przednia krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu si─Öga a┼╝ do ┼Ťwiate┼é przeciwmgielnych.

Dodaj─ůce dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: w─ůski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Usportowiony charakter modelu podkre┼Ťlaj─ů r├│wnie┼╝ czarne obudowy lusterek, podw├│jna ko┼äc├│wka uk┼éadu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dost─Öpne w standardzie o┼Ťwietlenie w technologii LED obejmuje: ┼Ťwiat┼éa drogowe, ┼Ťwiat┼éa mijania, kierunkowskazy oraz ┼Ťwiat┼éa do jazdy dziennej. Z ty┼éu, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi baga┼╝nika nawi─ůzuje do zmian z przodu, a tylne ┼Ťwiat┼éa znajduj─ů si─Ö w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewn─Ötrznym sektorem, odr├│┼╝niaj─ůcym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.

W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasa┼╝era ÔÇô przeniesionych ze standardowego HR-V 2019 ÔÇô wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniaj─ůc lepsze podparcie plec├│w kierowcy. Dynamiczna stylistyka znalaz┼éa te┼╝ wyraz w ekskluzywnym materiale tapicerskim foteli w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym oraz czarnej podsufitce.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafi─ů do klient├│w w kwietniu 2019 roku.